Ferrari nu vrea să copieze Lamborghini și Porsche: ce se întâmplă cu noul SUV
Șeful de marketing al producătorului de super mașini spune că volumul Purosangue va fi menținut la mai puțin de o cincime din vânzările globale.
Ferrari nu are de gând să-i urmeze pe Lamborghini și Porsche, care își dublează rapid vânzările globale după ce și-au prezentat primele SUV-uri.
„Purosangue nu va reprezenta, în medie, mai mult de 20% din vânzările companiei”, a declarat șeful de marketing Ferrari, Enrico Galliera, aici, în timp ce producătorul de super-mașini și-a dezvăluit planurile pentru următorii patru ani.
Păstrarea acestui nivel de la creștere ar putea fi dificil.
Întrebat câte comenzi a primit deja Ferrari pentru Purosangue, Galliera a răspuns: „Cererea va fi o problemă pentru companie, deși pozitivă”.
El este optimist pentru că, după ce miercuri a arătat SUV-ul actualilor proprietari de Ferrari din Maranello, „Reacția a fost copleșitoare”. El a spus că cei mai mulți dintre acești fideli Ferrari „vreau să-l cumpere”, rezultând un carnet de comenzi uriaș.
Producătorul auto are o istorie în vânzarea de modele chiar înainte ca acestea să fie dezvăluite oficial, atrăgându-și clienții existenți să adauge cele mai recente modele ale companiei la colecțiile lor.
Purosangue va fi dezvăluit în septembrie, iar livrările sunt de așteptat să înceapă la începutul anului 2023.
Un carnet de comenzi uriaș
Analiştii s-au întrebat cât de mult ar adăuga Purosangue vânzărilor totale ale Ferrari. Compania a vândut 11.155 de mașini în 2021, în creștere față de 9.119 în anul precedent.
Ferrari a precizat, însă, că noul model nu va avea un impact similar cu cel al lui Urus pentru Lamborghini sau al lui Cayenne pentru Porsche.
„Nu vrem să ne dublăm volumele”, a spus CEO-ul Ferrari, Benedetto Vigna.
Prin comparație, Porsche a vândut 54.234 de mașini în 2001, cu un an înainte de lansarea lui Cayenne. Până în 2005, volumul mărcii germane era de 96.794. Anul trecut, Porsche a vândut un record de 301.915 de mașini, Cayenne și fratele său mic, Macan, reprezentând 57% din acest total.
Lamborghini a declarat că în această lună Urus a devenit best-seller-ul din toate timpurile, făcându-se în cel mai scurt timp din istoria companiei. De la debutul său pe piață în 2018, au fost construite 20.000 de unități Urus. Anul trecut, Urus a reprezentat 60% din vânzările anuale record ale Lamborghini, de 8.405.
Ferrari a declarat luna trecută că Purosangue va avea un motor V-12 pe benzină aspirat.
Galliera a adăugat joi că SUV-ul este de așteptat să „îmbunătățească oferta de mașini sport din gama Ferrari”.
Vigna a adăugat: „Clienții care au încercat-o au fost de acord că este într-adevăr o mașină sport”.